Ústí nad Labem
Ústí nad Labem má status jednoho z nejhorších měst v ČR, i přes to, že už teď je jedním z nejlépe dopravně dostupných krajských měst. Nové železniční spojení, které s sebou nese převážně nákladní dopravu, nemůže svým přínosem obyvatelům vyvážit poškození města a okolí nákladní dopravou.
CENTRUM LOGISTIKY
Navýšení nákladní dopravy ze všech směrů a propojení tratí novým čtyřkolejným mostem na Střekov z města dělá ideální místo pro překládku zboží na kamiony. Také už jsou na to velké logistické firmy řádně připraveny, pozemky mají nakoupeny a záměry na haly a překladiště již podány.

NOVÝ MOST PŘES LABE
Hned vedle stávajícího železničního mostu na Střekov vznikne ještě jeden, dvojnásobně velký most. Ten by měl procházet křižovatkou pod Větruší, Střekovským nábřežím, až do nově plánovaného Středohorského tunelu na dolním Střekově.
Průjezd nákladních vlaků po železničním mostě:
nyní: 40 nákladních vlaků za den,
plán: 138 nákladních vlaků za den!
ZÁPADNÍ = NÁKLADNÍ NÁDRAŽÍ
Dnešní staré kolejiště, které sloužilo dříve hlavně pro distribuci uhlí = dnes brownfield, se těšilo, že třeba jednou přijdou do našeho postiženého regionu konečně nějaké peníze, které by zredukovali tento gigantický hnusný prostor v centu města a vzniklo by nové veřejné prostranství, služby, bydlení, cyklostezky podél Bíliny na Miladu...
Kdepak, nový záměr počítá s provozováním celého obřího kolejiště, novou vlečkou ke Spolchemii, a samozřejmě s tím spojeným průjezdem stovek kamionů denně do nově vznikajících logistických center (např. RTR, Centropol, CPI, Metrans...)

VAŇOV, BRNÁ, CÍRKVICE, SEBUZÍN, PORTA BOHEMICA -PŘIPRAVTE SE NA OBROVSKÉ ZATÍŽENÍ NÁKLADNÍ DOPRAVOU
Veškerá nákladní doprava vedená novým koridorem projede nejen centrem Ústí nad Labem, ale také naším krásným kaňonem Labského údolí. V tomto terénu nelze jakkoliv hluk tlumit, naopak se odráží v údolí a hluková zátěž se zvyšuje.

EXISTUJE LEPŠÍ ŘEŠENÍ
Existují varianty, které napojí na novou "vysokorychlostní trať" město Ústí nad Labem a zároveň se dramaticky nenavýší v centru města nákladní doprava. V západní Evropě se běžně dělají nákladní obchvaty, tak aby připojení na novou trať přineslo městu benefity a zároveň se drželo základních principů udržitelného rozvoje území.
Stát se ovšem snaží prosadit pouze pro nákladní dopravu nejefektivnější a nejjednodušší řešení, a to na úkor města a lidí, kteří v něm bydlí.
MĚSTO ÚSTÍ NAD LABEM NESOUHLASÍ?
Zastupitelé města Ústí nad Labem sice formálně s navrhovaným řešením nesouhlasí (usnesení 36/3Z/22). Fakticky ale pracují na novém územním plánu města, který s navrhovanou variantou počítá.
24.6.2024 byla trasa VRT schválena krajskými zastupiteli Ústeckého kraje.
Více informací najdete v příspěvku zde.